Erken Boşalma Nedir? Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri – Dr. Tepeler

Cinsel işlev bozuklukları hem erkeklerde, hem de kadınlarda fiziksel ve psikolojik açıdan problemler yaratabilir.

Günümüzde pek çok cinsel işlev bozukluğu tedavi edilebilmektedir. Erkeklerde sık karşılaşılan sorunlardan biri olan erkek boşalma, tedavi edilebilen cinsel sağlık problemlerinden biridir.

Peki erken boşalma nedir, neden olur ve tedavi yöntemleri nelerdir?

Erken Boşalma Nedir?

Erken boşalma, günümüz ilişkilerinin çoğunda meydana gelen bir durumdur. Erken boşalmada erkek, istenilen süreden daha erken şekilde orgazma ulaşır. Bu da partnerler arasında cinsel doyuma istenilen oranda ulaşılamaması anlamına gelir. Şimdiye kadar farklı tanımlamalar yapılmıştır.

Erken boşalma problemi yaşayan erkeklerde boşalma, vajinal penetrasyon sonrası 1-3 dakika içinde meydana gelir ve geciktirilemez. Söz konusu durum stres ve kaygı yarattığı için, erkeklerin cinsel ilişkiden uzaklaşmasına ve özgüven kaybına neden olabilir.

Yapılan araştırmalara göre 18 ile 59 yaş arasında bulunan her 3 erkekten 1 tanesi bu sorunu yaşamaktadır. Partnerler arasında ilişkinin bozulmasına kadar varabilecek bir problem olan erken boşalma, klinik ortamda tedavi edilebilecek olan bir cinsel sağlık problemidir.

Erken Boşalmanın Nedenleri

Erken boşalma fiziksel nedenlerden kaynaklanıyor olabileceği gibi, psikolojik nedenlerden de kaynaklanıyor olabilir. Söz konusu nedenlerin ortadan kaldırılması, günümüzde gelişen tedavi yöntemleri sayesinde mümkün olmaktadır. Utanç duyulacak bir problem olarak görülen erken boşalma, bu utanç duygusunun aşılması ve bir doktordan yardım istenmesi durumunda çözüme ulaştırılabilir. İlk zamanlarda hafif şekilde gözlenen erken boşalma problemleri, müdahale edilmediği takdirde çok daha ciddi bir boyuta ulaşabilir.

Erken boşalmanın ortaya çıkmasına neden olabilecek psikolojik ve biyolojik nedenlerin şöyle bir listesini yapabiliriz:

• Psikolojik Nedenler: Kişinin kendi bedenini sevmemesi ya da negatif düşünceler içinde olması, cinsel deneyimsizlik, anksiyete ya da ilişki stresi, ilişki yeniliği, aşırı heyecan ve uyarılma, depresyon, kendini suçlama ya da yetersiz hissetme.
  • Biyolojik Nedenler: Diyabet, hormon bozuklukları, multiple skleroz, prostat bezi sorunları, guatr gibi tiroit sorunları, idrar yolu enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar.

Erken boşalma bu nedenlerden farklı olarak erken dönemde yaşanmış olan bazı travmalara bağlı olarak da ortaya çıkmış olabilir. Örneğin bu konuda şu nedenlerden bahsetmek mümkün:

• Cinsel istismara uğramış olmak,
  • Travmatik bir cinsel ilişki deneyimi yaşamış olmak,
  • Katı bir cinsel eğitim ve yetiştirilme tarzına maruz kalmış olmak,
  • Psikolojik koşullanma.

Erken Boşalma Teşhisi

Erken boşalma rahatsızlığının tanısı için ilkin bir doktor ve hasta görüşmesine ihtiyaç vardır. Bu görüşme sırasında hastanın kendi hikayesini, erken boşalmaya neden olabilecek hikayeleri doktora eksiksiz bir şekilde anlatması büyük önem taşımaktadır. Gerekli görüldüğü takdirde fiziksel muayene de gerçekleştirilebilir.

Eğer erken boşalma problemi, sertleşme sorunu ile birlikte yaşanıyorsa, sorunun hormonlardan kaynaklı olup olmadığını anlamak için bazı laboratuvar testleri istenebilir. Hastanın öyküsüne ve laboratuvar testlerinin sonuçlarına göre doktor tarafından gerekli görülen tedavi yöntemi belirlenir.

Erken Boşalma Tedavisi

Günümüzde erken boşalma tedavisi ile ilgili olarak geliştirilmiş olan çok sayıda yöntem mevcut. Cerrahi müdahale gerektirmeksizin gerçekleştirilen bu tedavi yöntemleri ile, erken boşalma başarılı bir şekilde ortadan kaldırılabilmektedir. Bu yöntemleri şu şekilde listelemek mümkün:

• İlaç Tedavisi: SSRI olarak adlandırılan ve oral olarak alınan ilaçlar, ortalama olarak 5 ila 10 gün içerisinde etkisini göstermektedir. Bu ilaçların her gün düzenli olarak kullanılması gerekir ve ortaya terleme, bulantı, kusma ve yorgunluk gibi yan etkiler çıktığı için bazı hastalardan tedaviye devam etmesi sağlanamaz. Böyle durumlarda dapoksetin içeren ilaçlar kullanılabilir. Bu ilaçların düzenli olarak kullanılması gerekmez ve cinsel ilişkiden 1 ila 3 saat önce alındığında etkisini gösterir.
  • Krem ve Jel Kullanımı: Erken boşalma tedavisinde kullanılan lokal anestezik jel ve kremler, penisin duyu kaybı yaşanmasına ve böylelikle boşalmanın daha geç gerçekleşmesine neden olur. Bu yöntemin haplarda olduğu gibi herhangi bir yan etkisi yoktur. İlişkiden 15-30dk önce uygulanıp, ilişkiye başlamadan önce bu kremlerin ciltten uzaklaştırılması-temizlenmesi önerilir.
  • Egzersiz ve Spor: Kegel egzersizi, erken boşalma tedavisinde en sık uygulanan yöntemlerden biridir. Bu yöntemde önemli olan idrar tutmayı ve aynı zamanda boşalmayı önlemeyi sağlayan kasların güçlendirilmesidir. Kegel egzersizlerine ek olarak pelvik kasları çalıştırmaya yarayan egzersizler de yapılabilir.
  • Prezervatif Kullanımı: Prezervatif kullanımı, cinsel ilişki sırasında doğrudan temas olmadığı için penisteki duyu hissini azaltır ve boşalmayı geciktirir. Aynı zamanda günümüzde yaygın olarak kullanılan lokal anestezik jelli prezervatifler kullanmak da tercih edilebilir.

Tüm bu tedavi yöntemleri sayesinde, erken boşalma tedavisinde başarıya ulaşılabilmektedir. Fakat yukarıdaki yöntemlere ek olarak, yine doktorlar tarafından erken boşalma tedavisine yardımcı olması için sunulan şu önerilere de kulak vermekte fayda var:

• İlişkiden 1 saat önce mastürbasyon yapmak, ilişki sırasında boşalmayı geciktirmeye yardımcı olabilir.
  • Doğrudan cinsel ilişkiye geçmek yerine, bir ön sevişme seansı ile cinsel ilişkiye hazırlık yapılması, boşalmayı geciktirebilir.
  • Dur-başla yöntemi sık kullanılan yöntemlerden biridir. Kişi boşalmaya yakın bir hale geldiğinde durur ve boşalma hissinin kaybolmasını bekler. Bu şekilde 3 tekrardan sonra boşalmaya izin verilir. Bu metodun düzenli olarak uygulanması, erken boşalma sorununun giderilmesi konusunda etkili olmaktadır.
  • Eğer erken boşalma kişinin kendisinde bulunan ya da partneri ile yaşadığı sorunlardan kaynaklanıyorsa, psikoterapi etkili olabilir.

Her ne kadar erken boşalma toplumda bulunan erkeklerin birçoğunun gizlediği bir sorun olsa da, bir doktorla paylaşıldığı takdirde kolay bir şekilde çözüme ulaştırılabilir. Bu yüzden siz de bu sorununuzu gizlemeden, bir hekimle paylaşın ve çok geç olmadan bu problemin üstesinden gelin.