ESWT & PRP ve Kök Hücre Uygulamaları – Dr. Tepeler

Günümüzde sağlık teknolojilerinin gelişmesi ve pek çok yeni tedavi yönteminin geliştirilmesi, pek çok hastalığın da tedavisini kolaylaştırmış durumda. Benzer bir durum cinsel işlev bozuklukları için de geçerli. Artık sertleşme sorunu başta olmak üzere pek çok cinsel işlev bozukluğunun tedavisi, yeni geliştirilmiş olan yöntemlerle birlikte tamamlanabiliyor.

Bu yöntemlerden öne çıkanları ise ESWT, PRP ve kök hücre uygulamaları. Peki ESWT, PRP ve kök hücre uygulamaları nedir, hangi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir? Tüm cevaplara birlikte bakalım...

ESWT Nedir?

ESWT, penise şok dalga tedavisi olarak bilinen ve genellikle erektil disfonksiyon (sertleşme sorunu) gibi hastalıklarında tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Son yıllarda geliştirilmiş olan bir yöntem olan ESWT ile penise düşük yoğunluklu şok dalgaları uygulanır.

ESWT ağrısız, yan etkisi olmayan ve ilaç tedavisi gerektirmeyen bir yöntemdir. Eğer sertleşme sorunu penis damarlarında meydana gelmiş olan bir problemden kaynaklanıyorsa, ESWT son derece etkili bir yöntemdir. Penis içerisinde yeni damar oluşumu, bu şok dalgaları sayesinde uyarılır. Böylelikle yeni oluşan damarlar sayesinde kalıcı bir iyileşmeden bahsetmek mümkündür.

Nasıl ki şeker hastalığı ya da yüksek kolesterol gibi durumlarda kalp damarlarında tıkanıklık meydana geliyorsa, penis için de benzer bir durum söz konusudur. Eğer sertleşme sorunu özellikle 50 yaş ve üzeri erkeklerde bu durum meydana gelebilir.

Böyle durumlar için ESWT birincil tedavi yöntemi olarak uygulanmaktadır. Aynı zamanda kronik prostatit ya da peniste eğriliğe neden olan peyronie hastalığı gibi durumlarda da ESWT tedavisine başvurulabilir.

PRP Nedir?

PRP pek çok alanda kullanılan bir yöntemdir. Erkeklerde sertleşme bozukluğu tedavisinde uygulanmasının yanında kadınlarda  genital bölgede gençleşme gibi konularda da aktif olarak kullanılmaktadır.

PRP’nin açılımını Platelet Rich Plasma olarak yapmak mümkün. Bu yöntemde damar yolundan alınan kan, bazı işlemlerden geçer. Bu işlemler sonucunda kişinin kendi kanından zengin plazma elde edilmiş olur. Daha sonra bu plazma genital bölgeye enjekte edilir. Söz konusu uygulamanın cinsel hazzı artırmak dışında şu özellikleri de bulunur:

• Erektil disfonksiyon (sertleşme problemi)
  • Kadınlarda idrar kaçırma sorununun tedavisi,
  • Orgazm olamama sorunlarını giderme,
  • Vajina cilt incelmesi tedavisi,
  • Vajinada kuruluk meydana gelmesi ya da cinsel birleşmede ağrı tedavisi.

PRP uygulamaları günümüzde yalnızca bu alanlarda değil, diş hekimliği, nöroloji, ortopedi, kalp rahatsızlıkları ve cilt hastalıkları gibi daha pek çok alanda kullanılmaktadır.

Kök Hücre Uygulaması Nedir?

Kök hücreler yağ dokusu içerisinde yoğun olarak bulunur. Vücutta bütün temel hücrelere dönüşebilme özellikleri vardır. Eğer vücutta yenilenmesi gereken bir hücre varsa, oraya gider ve o hücrelerinde yenilenmesini ve onarımını sağlarlar.

Hemen hemen tüm alanlarda kullanılan kök hücre tedavisi, son yıllarda sertleşme bozukluğunu tedavi etmek amacıyla da kullanılmaktadır. Sertleşme sorununun tedavisinde kök hücre tedavisi şu şekilde uygulanır:

• Hasta ameliyathaneye alınır.
  • Hastanın ve operasyonun durumuna göre lokal ya da genel anestezi uygulanır.
  • Karın çevresinden liposuction yöntemi ile yaklaşık 60-100 cc yağ alınır.
  • Alınan yağ santrifüj işlemine tabi tutulur. Santrifüj işlemi sonunda yağ içerisinde bulunan gerekli ve gereksiz yapılar ayrıştırılır.
  • Yalnızca gerekli olan yapılar içerisindeki hücreler mikron bıçaklarla serbest hale getirilir. Elde edilen sıvı bir kez daha santrifüj cihazına alınır, kök hücreler özel cihazlarla yağ hücrelerinden ayrılır ve böylece elde yalnızca kök hücrelerin kalması sağlanır.
  • Elde edilen sıvı hastanın penisine, sertleşmeyi sağlayan tüplerin içine enjekte edilir.

Bu tedavi sonucunda yüzde 50 oranında bir başarı sağlanmaktadır. Hastaların yaklaşık olarak yüzde 50’lik kısmında sertleşme sorunu protez tedavisine gerek kalmadan çözülmüştür. Tedavinin başarı oranının artması adına hekim tercihi önemlidir.