Erektil Disfonksiyon ve Diyabet – Dr. Tepeler

Erektil disfonksiyon yani sertleşme güçlüğü (cinsel ilişki sırasında yeterince güçlü bir ereksiyon elde edememe veya sürdürememe) şeker hastalığı (diyabetik) olan erkeklerde, özellikle de tip 2 diyabetli olanlarda yaygındır. Uzun süreli kontrolsüz şeker hastalığının neden olduğu sinir ve kan damarlarındaki hasardan kaynaklanabilir

Erektil disfonksiyon, yüksek tansiyon ve kalp hastalığı gibi diyabetli erkeklerde yaygın olan diğer durumlarla da bağlantılı olabilir. Erektil disfonksiyon, diyabetik erkeklerde diğer sağlıklı erkeklere göre daha erken ortaya çıkabilir. Ereksiyonu sürdürme zorluğu diyabet tanısından önce bile ortaya çıkabilir.

Sertleşme bozukluğu kişinin yaşam kalitesini, ilişkilerini olumsuz etkiler. Sizi ve partnerinizi hayal kırıklığına uğramış ve cesareti kırılmış hissettirebilir. Erektil disfonksiyonla başa çıkmak için adımlar atıp ve cinsel yaşamınızı tekrar düzene sokabilirsiniz.

Bir Uzmanla Konuşun

Birçok erkek cinsel sorunlarını doktorlarıyla konuşmak konusunda isteksizdir. Ancak utanma duygusunun sizi yardım almaktan alıkoymasına izin vermeyin. Küçük bir konuşma büyük bir fark yaratabilir. İşte yapmanız gerekenler:

Doktorunuza sertleşme-cinsel sorunlarınızı detaylı anlatın. Doktorunuz sertleşme sorununuzun altında yatan nedenleri değerlendirip ve size ilaç ve diğer erektil disfonksiyon tedavileri hakkında bilgi verebilir. Seçeneklerinizi öğrenin.

Kan şekerinizi düzenlemek için yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını sorun. Kan şekeri seviyenizi iyileştirmek, erektil disfonksiyona yol açabilecek sinir ve kan damarı hasarını önlemeye yardımcı olabilir. Ayrıca genel olarak daha iyi hissedecek ve yaşam kalitenizi artıracaksınız. Doktorunuza diyabetinizi yönetmek için doğru adımları atıp atmadığınızı sorun.

Diğer Sağlık Sorunlarınızı Sorun

Diyabetli erkeklerin erektil disfonksiyona neden olabilecek veya kötüleştirebilecek başka kronik rahatsızlıklara (hipertansiyon, obezite, hiperlipidemi, koroner kalp hastalıkları gibi) sahip olması yaygındır. Diğer sağlık sorunlarınızı ele aldığınızdan emin olmak için doktorunuzla birlikte çalışın.

İlaçlarınızı Kontrol Edin

Üroloji doktorunuza, depresyon veya yüksek tansiyon tedavisinde kullanılan ilaçlar gibi sertleşmenizi olumsuz etkileyecek herhangi bir ilaç alıp almadığınızı sorun. İlaçlarınızda bir değişiklik yapmak yardımcı olabilir.

Danışmanlık alın. Anksiyete ve stres, sertleşme sorununucu daha da kötüleştirebilir. Erektil disfonksiyon partnerinizle olan ilişkinizi de olumsuz etkileyebilir. Bir psikolog, danışman veya başka bir psikiyatr uzmanı size ve partnerinize sorunlarınızla başa çıkmanın yollarını bulmanızda yardımcı olabilir.

Tedavi Seçeneklerinizi Değerlendirin

Erektil disfonksiyon tedavisi olan bir sağlık sorunudur. Tedavi yöntemleri sorunun ciddiyetine göre farklı olabilir. Bunlardan birinin sizin için iyi bir seçim olup olmadığını doktorunuza sorun:

Ağızdan Alınan İlaçlar

Erektil disfonksiyon ilaçları arasında sildenafil, tadalafil, vardenafil veya avanafil bulunur. Bu haplar penisinize kan akışını kolaylaştırmaya yardımcı olarak sertleşmeyi ve oluşan ereksiyonu sürdürmeyi kolaylaştırabilir. Bu ilaçlardan birinin sizin için güvenli bir seçim olup olmadığını görmek için doktorunuza danışın.

Diğer İlaç Tedavileri

Ağızdan alınan ilaçlar sizin için iyi bir seçenek değilse, doktorunuz seksten önce penisinizin ucuna yerleştireceğiniz küçük bir fitil önerebilir. Başka bir alternatif de penise enjekte edilen ilaçlardır. Ağızdan alınan ilaçlar gibi bu ilaçlar da kan akışını artırarak ereksiyon olmanıza ve bunu sürdürmenize yardımcı olur.

Vakum cihazı. Penis pompası veya vakum pompası olarak da adlandırılan bu cihaz, penisinizin üzerine yerleştirdiğiniz içi boş bir tüptür. Ereksiyon oluşturmak için penisinize kan çekmek için bir pompa kullanır.

Penis tabanına yerleştirilen bir bant, tüp çıkarıldıktan sonra ereksiyonu korur. Elle veya pille çalışan bu cihazın kullanımı basittir ve komplikasyon riski düşüktür.

Vakum cihazı sizin için iyi bir tedavi seçeneğiyse, doktorunuz belirli bir model önerebilir veya reçete edebilir.

Düşük Yoğunluklu Şok Dalga Tedavisi (ESWT)

Penise düşük yoğunluklu şok dalgaları uygulanarak bozulmuş olan kan damarlarının yerine sağlıklı kan damarları oluşturulması amaçlanır. 6 veya 12 seans diğer ilaç tedavileri ile kombine veya tek başına uygulanabilir. Bildirilmiş bir yan etkisi yoktur.

PRP (p-shot)

Damar yolundan alınan kan işleme tabi tutularak kan içindeki büyüme faktörlerini içeren kısım ayrıştırılır. Bu kısım penis içine enjekte edilerek peniste yeni damar oluşumu- rejenerasyon uyarılmış olur. ESWT, PRP işlemleri kombine uygulanabilir.

Penil Protezleri (Mutluluk Çubuğu)

İlaçların veya vakum cihazının işe yaramadığı durumlarda, penis protezleri bir seçenek olabilir. Eğilip-bükülebilen (malleable) veya şişirilebilen (inflatable) penis protezleri, erektil disfonksiyonu olan birçok erkek için güvenli ve etkili bir seçenektir.

Yaşam Tarzınızı Değiştirebilirsiniz

Birkaç değişikliğin yaratabileceği farkı küçümsemeyin. Cinsel ve genel sağlığınızı iyileştirmek için bu yaklaşımları deneyin:

Sigarayı bırakın. Sigara dahil olmak üzere tütün kullanımı kan damarlarınızı bozarak erektil disfonksiyona yol açabilir veya daha da kötüleştirebilir. Sigara içmek ayrıca vücudunuza penise kan akışına izin vermesi için sinyal veren kimyasal nitrik oksit seviyelerini de azaltabilir.

Kendi başınıza bırakmayı denediyseniz ancak başaramadıysanız, pes etmeyin- yardım isteyin. İlaçlar da dahil olmak üzere bırakmanıza yardımcı olacak bir dizi strateji vardır.

Fazla kilolarınızı verin. Aşırı kilolu olmak erektil disfonksiyona neden olabilir veya daha da kötüleştirebilir.

Günlük rutininize fiziksel aktiviteyi dahil edin. Egzersiz, stresi azaltmak, kilo vermenize yardımcı olmak ve kan akışını artırmak da dahil olmak üzere çeşitli şekillerde erektil disfonksiyonda rol oynayan altta yatan koşullara yardımcı olabilir.

Alkol tüketimini sınırlandırın veya bırakın. Aşırı alkol tüketimi erektil disfonksiyona katkıda bulunabilir.